De kalender stipt 1968 aan als het ontstaan van het bedrijf Dessomville. Grondlegger Marc Dessomville wist vanuit een klein magazijn naast hun woning, met een kleine bestelwagen ingericht met houten rekken, zich te specialiseren in het distribueren van charcuterie. Al snel waren er handen tekort en kwam echtgenote Monique mee aan zijn zijde staan om haar man te ondersteunen. Uitgerekend op deze moment werden de grondstenen gelegd voor een familiaal bedrijf, ontstaan uit twee mensen met een passie voor het vak. Full time ouders en een zaak in groei zorgden ervoor dat de zonen Dirk en Filip mee groot werden met de gezellige drukte van thuis. Het bleef dan ook niet lang uit of beide zonen stonden mee bestellingen in te pakken, een heerlijke boterham te smeren voor de chauffeurs of orders te controleren,… het hele gezin draaide mee.

De zaak werd echter groter, zodoende de vraag naar andere producten ook. Naast de charcuterie, werden ook zuivelproducten, diepvries en conserven aan het rijtje toegevoegd.

Niet alleen het gamma breidde uit, ook het klantbestand en de Dessomville familie nam toe.

Al de helpende de handen die mee hielpen aan dit verhaal groot te maken werden opgenomen in de familie. Er werd nu meer dan één boterham gesmeerd. Eind jaren tachtig was het magazijntje van weleer zijn functie ontgroeit en drong een nieuw gebouw en locatie zich op.

Dessomville vestigde zich op de plaats waar je ons nu nog steeds kan vinden.

Meer bedrijfsruimte gaf de familie Dessomville nieuwe inzichten en uitdagingen. Ze starten een eigen productie van hoogwaardige charcuterie, altijd met oog op ambacht en kwaliteit.

Deze productie ging echter nog niet ver genoeg, er moest nog een laagje bovenop. Wij wilden een exclusief producten pakket aanbieden aan onze klanten die garant stonden aan het niveau dat we onszelf oplegden. Deze selectie kwam tot stand door niet alleen intern producten te kiezen, maar ook door in de markt te kijken. Heel wat producten kwamen niet uit eigen productie omdat er op de markt mogelijks iemand was, die net nog een tikkeltje meer specialist ter zake was. Geen enkele producent kan immers de beste zijn in alles.

De absolute uitstekers in de markt hebben wij samen gebracht onder één noemer ‘Mi Gusto’.

De broers die vroeger maar al te graag rondholden in het bedrijf werden groot. Begin jaren 2000 besloten om de zaak over te nemen. Interesse voor het vak was hen met de paplepel ingeven én gesmaakt. Ze deelden dezelfde missie en visie; persoonlijke banden en familiale waarden worden hoog in het vaandel gedragen en gewaardeerd. Dit zowel naar klanten, leveranciers als personeel toe.

Dessomville streeft er niet naar om de grootste te zijn, echter werken we dagelijks om de meest klantgerichte partner te zijn voor onze klanten.

Marc staat (nog) steeds aan de zijlijn om zijn onmetelijke ervaring te delen waar nodig.

Het is gebleken dat die ervaring en de jeugdige input van de zonen de ideale cocktail was om het bedrijf te leiden naar wat het vandaag de dag is.

Een partner die naast de handel in voedingswaren innoveert in nieuwe technologieën, software, bezig is met groene voetafdruk en het belangrijkste: investeert in onze mensen en onze klanten.

Heb je een vraag?
Contacteer ons gerust!
Gebruik maken van onze webshop?
Vraag uw account aan